Op avontuur!

KleineAvonturen‘Mam, mogen we weer een kaart kiezen, het is vakantie!’ Aan het geheugen van mijn kinderen mankeert niks. Tenzij het gaat om een vervelend klusje dat ze hadden beloofd te doen. Kamer opruimen, hond uitlaten, tafel afruimen, dat soort dingen. Dat vergeten ze voor het gemak maar liever. Maar beloof ik in de kerstvakantie cupcakes te bakken, dan zijn ze het schoolplein nog niet over gestoken of ze helpen mij al herinneren. Zo ook met ‘de kaarten’ van dat leuke spel. Afgelopen zomer probeerde ik ‘Kleine avonturen’ uit. Een vrolijk gekleurd blikje, vol met originele opdrachtkaarten. De kids vonden het zo leuk, dat ze elke dag wel een kaart wilden kiezen. Omdat ik denk dat de lol er dan snel af zou zijn (voor mij in ieder geval wel), besluit ik dat we het spel alleen tijdens schoolvakanties uit de kast trekken. Dus bouwen we op dag twee van de kerstvakantie een enorme hut in de kelder. Compleet met kleine kerstboom. De kids hebben er de hele dag heerlijk in gespeeld.

Een paar dagen later (er moest ook nog gewerkt worden en kerst gevierd :-)) vormen ze een smaakteam.proeven

Op de kaart die de jongste dit keer mocht kiezen stond de opdracht om geblinddoekt verschillende dingen te proeven. Hilariteit alom als de jongste haar favoriete chocopasta niet herkent en dit pindakaas noemt! En alledrie vinden ze mayonaise zonder friet: ‘ieuw!’.

proeven2

Zoonlief trekt de kaart ‘doe een speurtocht door je hele huis.’ En zo vermaken wij ons met weinig middelen weer opperbest deze vakantie. De sneeuw doet de rest!sneeuw

Een gedachte over “Op avontuur!

Plaats een reactie