Toveren met paaseieren DIY

eieren‘Mam, dit lijkt wel toveren!’ Het alternatieve eieren verven slaat aan. En dat terwijl ze eerst hevig protesteren als ik zeg dat we geen kwasten nodig hebben. Ik had er gewoon zo geen zin in dit jaar. Tig eieren koken die dan enkele dagen later in de mandjes op onze lentetafel liggen te stinken. Nee, wij toveren dit jaar met eieren. Van piepschuim. Geheel geurloos. En nog een bijkomend voordeel, de kids krijgen geen vieze vingers. Ik wel, want ik bedien de potjes met ‘marble verf’. Maar dat neem ik op de koop toe. Hoe krijgen we dit bosje prachtige eieren?

 

– koop piepschuimen eieren, liefst van verschillend formaat voor een leuk effect

– koop marble verf van Marabu, ik kocht het bij Heutink in Ede.                                                              pasen

– zet een bakje met water klaar

– gebruik genoeg sateprikkers, om de eieren aan te prikken en de marmeren effecten in de verf te roeren

– dippen maar!

De eieren zijn zo al mooi genoeg, maar je kunt er eventueel nog wat glitters aan toevoegen. Mooi lintje erin prikken en je kunt ze in je paastak hangen. Of zet ze in een leuk gekleurd vaasje op tafel, als je de prikkers laat zitten en ook even verft. wpid-20150323_201640.jpg

Wij hangen ze op aan ons gewei boven de tafel, dat gezellig meedoet met de seizoenen. Of met onze knutselaanvallen 🙂 De vlinders die ik eerder maakte passen er prima bij, sjabloon hiervan is te vinden op Moodkids.

 
image

2 gedachtes over “Toveren met paaseieren DIY

  1. jootje74 zegt:

    @zjojes Heutink is zo fijn. En bij m’n werk om de hoek, dus ff in de pauze eieren halen 🙂 Ze hebben ook ander figuren. En die verf kan ook op hout, textiel, papier. Is net ecoline, je hebt maar een paar druppels nodig dus je doet er lang mee.

    Like

Plaats een reactie