Pimp je paastafel

“Wanneer is het lente mam?” Nou, nu. “Dan moeten we paastafel gaan maken!” Ik kijk naar mijn dressoirkast. Onlangs nog in de verf gezet en voorzien van hippe gekleurde vaasjes en kaarsjes. Ik kijk weer naar de vragende koppies van mijn kinderen. Vooruit dan maar, ik laat mijn woonkamer wel weer overnemen door de kids. In VT-wonen komen we toch nooit. Het kastje moet er elk nieuw seizoen aan geloven. Dan wordt dit ineens een seizoenstafel. Want ‘paaskast’ of ‘herfstkast’ klinkt niet zo leuk als herfsttafel of paastafel. Ik duik de doos met paasversieringen op en we beginnen met de basis. Geel. Uiteraard. Ik laat mijn gekleurde vaasjes staan. “Die horen er toch niet bij mam?” Nou dit jaar wel. En we gebruiken nieuwe knutsels. Zoals vrolijk gekleurde bloemen, van eierdozen. Zo simpel te maken, je knipt bloemen uit eierdozen, verft ze in leuke kleurtjes, plakt in het midden een pom pom, gebruikt een groen rietje als steeltje (of groene ragers) en tadaa, bloemen die niet verwelken. Die zet je dan weer een leuk gekleurd vaasje. Ik ben fan van de kringloopwinkel voor dit soort kleine vaasjes, maar je kunt ze ook prima scoren bij de Xenos en Action.pasen

Verder leuken we onze tafel op met een fantasiehaasje, van silk clay. Super leuk spul om mee te knutselen. Het wordt vanzelf hard en dan heb je een leuk beeldje. Van hetzelfde merk heb je ook foamclay. Daar kun je allerlei voorwerpen mee beplakken. Bijvoorbeeld MDF tulpjes. pasen2Mijn kinderen vonden dat maar niks, en versierden er letters mee. Ook goed, alleen niet voor de paastafel. Een rondje Xenos zorgde voor een bloempotje, die nog even beplakt en versierd werd, en de nodige kuikentjes en klaar zijn wij voor Pasen!

 

 

pasen3

 

Plaats een reactie